-
HUFLIT tổ chức chuyên đề chăm sóc sức khoẻ tinh thần cho người lao động lần thứ haiVừa qua, HUFLIT đã tổ chức chuyên đề Chăm sóc sức khỏe tinh thần người lao động lần thứ hai. Chuyên đề nhận được sự tích cực tham gia của đội ngũ giảng viên, cán bộ và nhân viên HUFLIT.
-
HUFLIT accompanies Teikyo University students on a journey of cultural and academic exchangeBảy sinh viên đến từ Đại học Teikyo (Nhật Bản) đã có chuyến trao đổi học tập kéo dài bốn tháng tại Khoa Ngoại ngữ HUFLIT. Hoạt động không chỉ giúp các bạn nâng cao trình độ tiếng Anh, mà còn mang lại nhiều trải nghiệm sâu sắc về văn hóa và đời sống Việt Nam.
HUFLIT Student Wins First Prize in the 2024 Traditional Chinese Writing Competition
The competition was organized by the Education Division – Taipei Economic and Cultural Office in Ho Chi Minh City to encourage students to enhance their writing skills and improve their proficiency in the Chinese language. Taking place from November to December 2024, the competition featured two challenging rounds, requiring contestants to have a rich vocabulary, strong logical thinking, and the ability to express creative ideas in Chinese. This event provided a valuable opportunity for students to refine their writing skills and showcase their deep understanding of the language.

In response to HUFLIT’s commitment to academic excellence, four students from the Chinese Language Department participated in the competition with determination, and one of them achieved an impressive result. Phạm Ngọc Lâm (Student ID: 21DH740517 – Class: TTM2103) successfully outperformed many strong competitors to secure the First Prize.

Lâm’s essay was highly praised for its coherent structure, creative ideas, rich vocabulary, and sharp arguments. His meticulous writing style, combined with strong analytical thinking, helped him impress the judges and achieve the highest ranking. This accomplishment also reflects the unwavering support of the Faculty of Foreign Languages at HUFLIT, particularly the Chinese Language Department, in creating opportunities for students to participate in academic competitions, enhancing their practical skills, and boosting their confidence in learning.

