-
Trọn vẹn dòng chảy lịch sử của áo dài qua chương trình “Dáng xưa Hồn Việt”Áo dài không chỉ là trang phục mà còn là biểu tượng văn hóa đặc sắc, phản ánh vẻ đẹp, khí chất và tâm hồn người Việt. Hoạt động tìm hiểu, trải nghiệm thực tế về văn hóa du lịch với chủ đề “Dáng xưa Hồn Việt” được tổ chức nhằm tôn vinh giá trị truyền thống của áo dài, kết nối quá khứ với hiện tại và nâng cao hiểu biết của sinh viên về giá trị của tà áo dài qua các giai đoạn lịch sử.
-
Hơn 500 CV của sinh viên HUFLIT “chuyên nghiệp” hơn nhờ AIRa mắt từ ngày 23/6/2025, tính năng Góp ý chỉnh sửa CV bằng AI trên nền tảng HUFLIT Career Hub nhanh chóng trở thành công cụ đắc lực giúp sinh viên hoàn thiện hồ sơ thực tập.
-
Sinh viên hội nhập và khẳng định bản lĩnh cùng “English In Action” năm 2025Chuỗi hoạt động thực hành ngôn ngữ “English In Action” năm 2025 bao gồm 02 hoạt động chính: Talkshow “English Major: Hot or Not?” và Cuộc thi tranh biện tiếng Anh “Spark the Sparkle”.
Workshop: “Critical Thinking in the AI Era – The Key to Student Success”
The keynote speaker was Ms. Nguyễn Huệ Chi, a training and academic expert from National Geographic Learning. With extensive experience in education and soft skills development, she provided students with effective methods to cultivate analytical thinking, problem-solving, and critical thinking skills—key factors that contribute to academic and career success.

During the session, the speaker engaged students in practical exercises to enhance their critical thinking through real-life scenarios. These activities helped students improve their ability to assess, reason, and view issues from multiple perspectives.

Ms. Nguyễn Huệ Chi also emphasized the importance of sharp analytical thinking, enabling students to not only approach information proactively but also develop the ability to ask questions and critically evaluate diverse sources of information.
Additionally, the session focused on enhancing problem-solving skills, especially in an era where AI is rapidly advancing. The speaker highlighted the necessity for students to be adaptable, creative, and to use technology as a supporting tool rather than becoming overly dependent on it.
