-
HUFLIT tổ chức chuyên đề chăm sóc sức khoẻ tinh thần cho người lao động lần thứ haiVừa qua, HUFLIT đã tổ chức chuyên đề Chăm sóc sức khỏe tinh thần người lao động lần thứ hai. Chuyên đề nhận được sự tích cực tham gia của đội ngũ giảng viên, cán bộ và nhân viên HUFLIT.
-
HUFLIT accompanies Teikyo University students on a journey of cultural and academic exchangeBảy sinh viên đến từ Đại học Teikyo (Nhật Bản) đã có chuyến trao đổi học tập kéo dài bốn tháng tại Khoa Ngoại ngữ HUFLIT. Hoạt động không chỉ giúp các bạn nâng cao trình độ tiếng Anh, mà còn mang lại nhiều trải nghiệm sâu sắc về văn hóa và đời sống Việt Nam.
2-week study experience at HUFLIT of students from Teikyo University, Japan
Teikyo University students visit the Mekong Delta
For most of the program, Teikyo students participated in specialized English classes with students majoring in English, HUFLIT Foreign Languages.
Discussing the 2-week study program with Ms. Bui Thi Thanh Truc – Head of HUFLIT Foreign Languages
Especially during the weekend of March 2 and 3, the Teikyo group including 1 professor and 8 students also learned more about the culture and history of Vietnam through an eco-tour to explore the Mekong Delta in Tien Giang and Ben Tre as well as to understand more about the heroic history of the Vietnamese people’s struggle for independence at Cu Chi Tunnels.
Teikyo group at Vinh Trang Pagoda – a national cultural and historical relic of the Southern region
At the end of March 8, the foreign affairs specialist of the Foreign Affairs – Korean – General Affairs Department and students of the Faculty of Oriental Languages and Cultures invited Teikyo students to a friendly dinner at Landmark 81 – the tallest building in Vietnam, before saying goodbye to them and returning to Japan.
Having fun at Landmark 81 – the tallest building in Vietnam
The 2-week short-term study program for Teikyo students has ended but will certainly become an unforgettable memory not only for Teikyo University students but also for HUFLIT students and lecturers. Hopefully, the program can create a premise for more cooperation opportunities between the two schools.