-
Thông báo về việc xét mượn tiền từ Quỹ hỗ trợ sinh viên HUFLIT Học kỳ 3, năm học 2024 – 2025 (Đối với sinh viên khóa 2022 và 2023)Căn cứ Quyết định số 936/QĐ-ĐNT ngày 06 tháng 6 năm 2024 của trường Đại học Ngoại ngữ - Tin học Thành phố Hồ Chí Minh về việc ban hành Quy định sử dụng Quỹ hỗ trợ sinh viên hệ chính quy đang học tập tại Trường Đại học Ngoại ngữ - Tin học Thành phố Hồ Chí Minh (HUFLIT); nhà trường thông tin các nội dung về về việc xét mượn tiền từ Quỹ hỗ trợ sinh viên HUFLIT với những nội dung cụ thể như sau:
-
HUFLITERS rèn tư duy tích cực và phản biệnVới mục tiêu giúp sinh viên biết cách bày tỏ quan điểm mang tính xây dựng, tôn trọng sự khác biệt, giao tiếp hiệu quả và ứng dụng tư duy phản biện vào thực tiễn để đưa ra quyết định sáng suốt, góp phần nâng cao kỹ năng và sự tự tin trong cuộc sống, Đoàn – Hội khoa Kinh tế – Tài chính đã tổ chức Hội thảo kỹ năng “Tư duy tích cực và phản biện” với sự góp mặt của đông đảo sinh viên trường.
-
HUFLITERS nuôi dưỡng những tâm hồn nghệ thuật đương đạiWorkshop “Nghệ Thuật Đương Đại & Kiến Tạo Kết Nối Cộng Đồng” là chương trình được tổ chức nhằm giúp sinh viên khám phá sâu hơn về nghệ thuật đương đại, đồng thời gợi mở khả năng ứng dụng nghệ thuật như một phương tiện hữu hiệu để kết nối cộng đồng và thúc đẩy tư duy sáng tạo.
Professional Skills Seminar Report: “Gotta Talk: Pain & Failure – Ingredients of Success”
On December 27, 2024, at classroom HA0901, Hoc Mon campus, the “Gotta Talk” program was successfully held with the topic “Pain & Failure: Ingredients of Success,” attracting a large number of students.
This is a regular event organized by 7SEC, providing an inspiring conversation space where students can share, discuss, and learn about key elements in overcoming failure and challenges to achieve success.

The topic of the session, “Pain & Failure: Ingredients of Success,” prompted many reflections on the challenges and failures in life. The keynote speaker posed the question: “Are we letting fear block the path to success? Does failure or pain truly hold us back, or are we the ones unwilling to move forward?” As a result, the students engaged in discussions about how to perceive failure, how to face pain, and how to extract valuable lessons from setbacks.

Throughout the program, students not only listened to meaningful insights but also participated in group discussions, exchanging opinions and personal experiences. Each group explored important factors that contribute to success, such as perseverance, the ability to overcome difficulties, and a constant spirit of learning. Interactive games and activities were also organized to create a relaxed atmosphere, encouraging students to open up and confidently share their viewpoints.

The goal of the program was to help students gain a clearer understanding of how to confront failure and pain in life, while equipping them with tools and methods to overcome challenges and move closer to success. The program not only helped students develop their English communication skills but also encouraged them to reflect on their personal development journey, considering how failure can serve as a solid stepping stone towards achieving success.
