-
HUFLIT Career Talks #23: "Giải Mã" Cơ Hội Nghề Nghiệp Tiếp Viên Hàng Không & Trải Nghiệm Thực TếNgày 26/6/2025 vừa qua, HUFLITers đã có một “chuyến bay” định hướng sự nghiệp đầy hứng khởi tại sự kiện HUFLIT Career Talks #23. Với chủ đề “Cơ hội nghề nghiệp Tiếp viên Hàng không cùng EVA Air”, buổi talkshow đã mang đến cái nhìn toàn cảnh về ngành hàng không, đặc biệt là tiềm năng phát triển và cơ hội gia nhập đội ngũ tiếp viên hàng không chuyên nghiệp của hãng hàng không tư nhân lớn nhất Đài Loan.
-
Học tại HUFLIT - Cơ hội trải nghiệm quốc tế và gặp gỡ các quan chức ngoại giao cấp caoTháng 6 năm 2025, HUFLIT vinh dự đón tiếp các vị Tổng Lãnh sự tại TP.HCM đến từ Hàn Quốc, Nga, Trung Quốc và Hoa Kỳ trong những chuyến thăm và giao lưu ý nghĩa. Đây không chỉ là những sự kiện ngoại giao quan trọng mà còn là dịp để sinh viên HUFLIT thể hiện bản lĩnh, tư duy toàn cầu và khát vọng hội nhập quốc tế.
-
HUFLIT mở cổng sơ tuyển kết quả thi đánh giá năng lực 2025 của Đại học Quốc gia TP.HCMTừ hôm nay đến hết 15/7/2025, HUFLIT nhận hồ sơ ứng tuyển kết quả thi đánh giá năng lực 2025 của Đại học Quốc gia TP.HCM (ĐGNL của ĐHQG TP.HCM) từ 500 điểm.
Faculty of Tourism and Hospitality
Tourism and Hotel Management are “smokeless industries” with great potential for development, high demand for human resources, and wide job opportunities. Among them, Tourism Service and Travel Operations Management, as well as Hotel Management, are two fields of study that attract the interest of many young people due to their diverse development prospects and attractive income.
Established in March 2003, the Faculty of Tourism and Hospitality at HUFLIT has played a significant role in providing high-quality training for the fields of Tourism Service and Travel Operations Management, and Hotel Management with proficient foreign language skills, meeting the requirements of both domestic and international labor markets.
The distinctive features in training program:
- Modern curriculum, foreign-based programs, and up-to-date content that meets the demands of society.
- Small class sizes, allowing students to easily interact with the instructors.
- Outstanding faculty team: 90% of the instructors have been trained in the United States, Australia, Switzerland, Singapore, Malaysia, and Thailand.
- Students have the opportunity to participate in internships at businesses from the second year, engage in team activities, extracurricular events, and international exchange programs. Particularly, students in the Tourism Service Management and Travel Operations Management field can participate in short-term and long-term academic and cultural exchanges with foreign universities, with the chance to earn valuable scholarships and take study tours abroad.
- English is the primary language used in teaching and studying specialized subjects.
I. TOURISM SERVICE AND TRAVEL OPERATIONS MANAGEMENT
Career opportunities:
Students after graduating have the opportunity to work in both domestic and international environments, including:
- Tour guides (Inbound and Outbound)
- Tour operations staff for domestic and international tour
- Travel tour sales staff
- Research and teaching in general management and tourism service management
- Entrepreneurship and establishing businesses, especially in the travel and tour industry
- Pursuing postgraduate studies to enhance professional qualifications
- Marketing staff for the tourism industry
- Event management staff
II. HOTEL MANAGEMENT
Career opportunities:
- Working in the high-end 4-5 star international standard hotel and restaurant industry (in departments such as human resources, administration, product marketing, front desk, food and beverage management, housekeeping, etc.) with diverse positions, especially requiring the use of English.
- Working in various professional fields, holding positions in human resources management, administration, strategic management, customer service, and guest relations.
- Research and teaching in general management, hotel management, and restaurant management.
- Entrepreneurship and establishing businesses, particularly in the hospitality industry, such as restaurants and hotels.
- Continuing professional development through vocational courses or pursuing postgraduate studies to enhance qualifications.
For more information:
>> Tree diagram
>> Outline