-
Thông báo về việc xét mượn tiền từ Quỹ hỗ trợ sinh viên HUFLIT Học kỳ 3, năm học 2024 – 2025 (Đối với sinh viên khóa 2022 và 2023)Căn cứ Quyết định số 936/QĐ-ĐNT ngày 06 tháng 6 năm 2024 của trường Đại học Ngoại ngữ - Tin học Thành phố Hồ Chí Minh về việc ban hành Quy định sử dụng Quỹ hỗ trợ sinh viên hệ chính quy đang học tập tại Trường Đại học Ngoại ngữ - Tin học Thành phố Hồ Chí Minh (HUFLIT); nhà trường thông tin các nội dung về về việc xét mượn tiền từ Quỹ hỗ trợ sinh viên HUFLIT với những nội dung cụ thể như sau:
-
HUFLITERS rèn tư duy tích cực và phản biệnVới mục tiêu giúp sinh viên biết cách bày tỏ quan điểm mang tính xây dựng, tôn trọng sự khác biệt, giao tiếp hiệu quả và ứng dụng tư duy phản biện vào thực tiễn để đưa ra quyết định sáng suốt, góp phần nâng cao kỹ năng và sự tự tin trong cuộc sống, Đoàn – Hội khoa Kinh tế – Tài chính đã tổ chức Hội thảo kỹ năng “Tư duy tích cực và phản biện” với sự góp mặt của đông đảo sinh viên trường.
-
HUFLITERS nuôi dưỡng những tâm hồn nghệ thuật đương đạiWorkshop “Nghệ Thuật Đương Đại & Kiến Tạo Kết Nối Cộng Đồng” là chương trình được tổ chức nhằm giúp sinh viên khám phá sâu hơn về nghệ thuật đương đại, đồng thời gợi mở khả năng ứng dụng nghệ thuật như một phương tiện hữu hiệu để kết nối cộng đồng và thúc đẩy tư duy sáng tạo.
Foreign Language Faculty Students Harness the Power of Artificial Intelligence in Learning at the “AI Powered Learning” Talk Show
The “AI Powered Learning” talk show on applying artificial intelligence in English learning, organized by the Youth Union of the Faculty of Foreign Languages, created an engaging space for interaction and equipped HUFLIT members and students with the essential knowledge and skills to effectively integrate new technology into their studies.

During the talk show, ThS. Trần Thanh Tú, a lecturer at the Faculty of Foreign Languages at HUFLIT, shared insights on the tools and skills necessary for addressing challenges when incorporating artificial intelligence into learning. He emphasized that to fully leverage the benefits of new technology, one must explore and select support tools tailored to the specific skills and fields of study being pursued. In doing so, he introduced several useful “AI companions” and effective usage methods, affirming that “the way we use these intelligent tools determines the outcomes we achieve.”


In addition, Teacher Tú discussed the challenges associated with applying artificial intelligence, such as issues of fairness and the risk of diminished creativity due to overreliance. To prevent these negative effects in learning, he also demonstrated proper techniques that help students enhance the impact of their essays and assignments without violating school policies.
The talk show also featured Phạm Thị Như Ngọc, a fourth-year student majoring in Translation from the English Language program at HUFLIT. Drawing on her experience from both academic studies and practical cabin interpretation sessions, Như Ngọc shared her professional insights and explained how smart technologies can “rescue” one during translation tasks.

Beyond the valuable presentations, the members and students had the opportunity to delve deeper into the potential of artificial intelligence through an interactive Q&A session with the guest speakers. ThS. Trần Thanh Tú and student Phạm Thị Như Ngọc enthusiastically addressed questions and shared their experiences from two different perspectives—the lecturer’s effective integration of AI into teaching and the student’s application of the technology in learning.

